Veelgestelde vragen Beach Resort Soal
- Home
- MarinaPark Beach Resort Soal
- Veelgestelde vragen Beach Resort Soal
Hoe laat kan ik inchecken?
Hoe laat kan ik inchecken?
Op de camping is inchecken mogelijk vanaf 14.00 uur. Bij het huren van een appartement kun je inchecken vanaf 15.00 uur.
Hoe laat moet ik uitchecken?
Hoe laat moet ik uitchecken?
Op de camping kun je uitchecken tot 12.00 uur. Bij het huren van een appartement kun je uitchecken tot 10.00 uur.
Kan ik ook buiten openingstijden inchecken?
Kan ik ook buiten openingstijden inchecken?
Mocht je bij het huren van een appartement buiten de openingstijden van de lobby aankomen, dan kun je gebruik maken van de sleutelkluis. Neem hier van tevoren wel even telefonisch contact over op met de lobby (0515-541443).
Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen?
Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen?
Bij ons kun je 7 dagen per week aankomen en vertrekken. Let op: Voor onze appartementen hanteren we een 6-op-7 beleid. Dit houdt in dat je niet op zondag kunt inchecken.
Wat zijn de openingstijden van het park?
Wat zijn de openingstijden van het park?
De lobby is geopend van 09.00 - 17.00 uur.
Kan ik mijn reservering nog annuleren?
Kan ik mijn reservering nog annuleren?
Bij het boeken van een vakantie kun je ervoor kiezen om een annuleringsverzekering toe te voegen. Het annuleringspakket kost 7,26% van de verblijfkosten plus €12,50 aan poliskosten. Bij het boeken van een kampeerplaats kun je ook kiezen voor een omboekgarantie, deze kost €25. Tot 72 uur voor aanvang van de gereserveerde vakantie kun je de reservering verplaatsen naar een ander moment in hetzelfde kalenderjaar.
Kan ik contant betalen?
Kan ik contant betalen?
Wij nemen geen contante betalingen bij de lobby aan. Het is uiteraard wel mogelijk om per pin/creditcard te betalen.
Hoe werkt de slagboom?
Hoe werkt de slagboom?
De slagboom werkt door middel van kentekenherkenning. Als jouw kenteken bij ons geregistreerd is, kun je tussen 07.00 en 23.00 uur het terrein op- en afrijden.
Is er WiFi aanwezig?
Is er WiFi aanwezig?
Ja, op het park kun je gratis gebruikmaken van de WiFi.
Wordt mijn accommodatie dagelijks schoongemaakt?
Wordt mijn accommodatie dagelijks schoongemaakt?
Nee, alleen bij vertrek wordt de accommodatie schoongemaakt.
Is er bedlinnen aanwezig in de accommodatie?
Is er bedlinnen aanwezig in de accommodatie?
Ja, bij aankomst ligt er een linnenpakket (onderlaken, dekbedhoes en kussensloop) in de appartementen klaar. Daarnaast liggen er dekbedden en kussens.
Zijn er handdoeken aanwezig in de accommodatie?
Zijn er handdoeken aanwezig in de accommodatie?
Nee, er zijn geen handdoeken aanwezig in de accommodatie. Deze kun je wel huren voor € 3,- per pakket (1 grote en 1 kleine handdoek).
Zijn er keukendoeken aanwezig in de accommodatie?
Zijn er keukendoeken aanwezig in de accommodatie?
Nee, in de appartementen zijn geen handdoeken of theedoeken aanwezig. Deze dien je zelf mee te nemen.
Is het mogelijk om een kinderstoel te huren?
Is het mogelijk om een kinderstoel te huren?
Ja, voor € 7,50 per verblijf kun je een kinderstoel huren. Deze dien je vast te leggen bij het maken van de reservering.
Welk type koffiezetapparaat wordt gebruikt?
Welk type koffiezetapparaat wordt gebruikt?
In de appartementen bevindt zich een Nespresso koffiezetapparaat. Hier worden Nespresso koffiecups voor gebruikt. Andere soorten cups of koffie, zoals filterkoffie of pads, zijn niet geschikt voor dit apparaat.
Zijn de appartementen rolstoelvriendelijk?
Zijn de appartementen rolstoelvriendelijk?
Ja, onze appartementen zijn rolstoelvriendelijk. In het complex is ook een lift aanwezig.
Kan ik overnachten met mijn caravan of camper?
Kan ik overnachten met mijn caravan of camper?
Jazeker, op onze kampeerplaatsen en comfortplaatsen is zeker ruimte voor een overnachting met uw caravan of camper.
Wat is de minimale leeftijd om te kamperen?
Wat is de minimale leeftijd om te kamperen?
Jongeren tot 21 jaar die alleen reizen, worden tijdens het hoogseizoen (juli/augustus) niet toegelaten. In de overige periodes worden groepen/jongeren alleen in overleg toegelaten en geldt er een borgsom van € 50,- per persoon.
Kan ik voorkeur doorgeven voor een kampeerplaats?
Kan ik voorkeur doorgeven voor een kampeerplaats?
Bij het boeken van jouw kampeerplaats kun je voor €15 een specifieke plek op de kaart uitkiezen.
Krijg ik stroom bij mijn kampeerplaats?
Krijg ik stroom bij mijn kampeerplaats?
Op een aantal kampeerplekken krijg je stroom. Op de kampeerplaats ben je voorzien van een CEE 6A elektra aansluiting en op de comfortplaats kampeer je met 10A stroom. Op het surfveld is helaas geen stroom aanwezig.
Mogen er tentjes bij het kampeermiddel?
Mogen er tentjes bij het kampeermiddel?
Bij jouw kampeermiddel is 1 extra klein slaaptentje toegestaan.
Mag de auto geparkeerd worden bij de kampeerplaats?
Mag de auto geparkeerd worden bij de kampeerplaats?
Nee, bij aankomst mag je de auto gebruiken om jouw kampeermiddel te plaatsen. Daarna dien je te parkeren op de parkeerplaatsen.
Wat is de sepkaart?
Wat is de sepkaart?
De sepkaart heb je nodig om de douches, wasmachines en afvalpers te gebruiken. Deze kaart wordt afgegeven aan de lobby en kun je opladen met kleingeld bij de toiletgebouwen en de lobby. Je betaalt € 10,- borg voor deze kaart.
Is er een sanitaire ruimte aanwezig?
Is er een sanitaire ruimte aanwezig?
Ja, op ons park zijn meerdere moderne toiletgebouwen te vinden die zijn uitgerust met toiletten, douches, vaatwasgelegenheden, babyrooms, sanitair voor mindervaliden en een stortplaats voor chemische toiletten.
Hoe werken de douches?
Hoe werken de douches?
Om de douches te gebruiken, moet je jouw sepkaart eerst opladen. Dit kan met kleingeld bij de toiletgebouwen of de lobby. Om warm water te krijgen, houd je de kaart voor de lezer. Voor de geldende tarieven kun je terecht bij de lobby.
Hoe werken de wasmachine en wasdroger?
Hoe werken de wasmachine en wasdroger?
De wasmachine en wasdroger kun je gebruiken met jouw sepkaart.
Hoe werkt het afval wegbrengen?
Hoe werkt het afval wegbrengen?
Op het terrein staan meerdere afvalperscontainers. Om het luik te openen, houd je de sepkaart tegen de sensor.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
Mag ik mijn huisdier meenemen?
Ja, honden zijn toegestaan op het Surfveld en op sommige reguliere kampeerplaatsen. Ook in een aantal appartementen mag jouw trouwe viervoeter mee.
Zijn honden toegestaan op het strand?
Zijn honden toegestaan op het strand?
Honden zijn in oktober t/m maart toegestaan op het strand. In de maanden april t/m september zijn ze niet toegestaan.
Waar kan ik mijn hond uitlaten?
Waar kan ik mijn hond uitlaten?
Op het terrein worden de verschillende uitlaatroutes met borden aangegeven.
Zijn er faciliteiten voor kinderen?
Zijn er faciliteiten voor kinderen?
Speciaal voor kinderen is er in de schoolvakanties het animatieteam aanwezig. In recreatiegebouw ‘The Fun Factory’, de thuisbasis van het recreatieteam, worden verschillende leuke activiteiten georganiseerd. Daarnaast is er op het plein een skatebaan, voetbal- en een tafeltennistafel. Ook zijn er op het park diverse sportvelden en speeltuinen.
Voor welke leeftijden is het recreatieteam?
Voor welke leeftijden is het recreatieteam?
Het recreatieteam is in principe voor kinderen t/m 12 jaar. In het hoogseizoen (de zomervakantie) hebben wij ook een 4-wekenprogramma voor tieners.
Kan ik een fiets huren?
Kan ik een fiets huren?
Ja, bij de lobby zijn zowel (elektrische) fietsen als skelters te huur. Deze kunnen alleen aan de balie gereserveerd worden voor een dag, weekend of week. Van tevoren reserveren is niet mogelijk.
Kan ik een boot huren?
Kan ik een boot huren?
Nee, helaas kun je geen boot huren op ons park. Wel kun je jouw eigen boot meenemen en aanleggen in onze kleine haven of jachthaven. In de omgeving kun je wel een boot huren om te genieten op het IJsselmeer.
Is er een strand op het park?
Is er een strand op het park?
Ja, vanaf de camping loop je naar het prachtige zandstrand aan het IJsselmeer. Hier geniet je van de zon en kun je relaxen, zwemmen of surfen.
Kan er gezwommen worden?
Kan er gezwommen worden?
Ja, in het IJsselmeer, gelegen aan het vakantiepark, kun je relaxen, zwemmen en surfen.
Is er een supermarkt aanwezig op het park?
Is er een supermarkt aanwezig op het park?
Ja, bij de ingang vind je een rijk uitgeruste supermarkt waar je naast levensmiddelen ook verse broodjes, campingbenodigdheden, gasflessen, kranten en tijdschriften kunt kopen.
Is er een restaurant aanwezig op het park?
Is er een restaurant aanwezig op het park?
Ja, op het park vind je ons havenrestaurant, strandpaviljoen 't Oude Strandhuys én een snackbar.
Mag ik barbecueën op het park?
Mag ik barbecueën op het park?
Ja, op het park is het toegestaan om te barbecueën. Houd wel een emmer zand bij de hand i.v.m. de brandveiligheid. Er is overigens geen barbecue aanwezig op het park; deze moet je zelf meenemen.
Zijn er vismogelijkheden?
Zijn er vismogelijkheden?
Ja, aan het IJsselmeer kun je vissen op verschillende soorten vissen, zoals spieringen, (snoek)baarzen en brasems.
Kan ik mijn boot aanleggen?
Kan ik mijn boot aanleggen?
Ja, in onze kleine haven is er plek voor bootjes met een lengte tot ca. 6 meter. Grote boten en jachten kunnen terecht in de jachthaven.
Kan ik mijn elektrische auto laden?
Kan ik mijn elektrische auto laden?
Ja, op het park is een laadpaal aanwezig om jouw elektrische of hybride auto op te laden. Hier heb je een gangbare laadpas en een standaard autolaadkabel voor nodig.
Is vuurwerk toegestaan op het park?
Is vuurwerk toegestaan op het park?
Ja, ons vakantiepark is geen vuurwerkvrij park. Er kan dus vuurwerk afgestoken worden op het park. Ook kan er in de omgeving vuurwerk afgestoken worden.
Mag ik gasten ontvangen?
Mag ik gasten ontvangen?
Ja, gasten zijn toegestaan tijdens jouw verblijf. Als bezoekers de auto mee willen nemen op het terrein, dienen zij zich aan te melden bij de lobby en betaal je €5,00 voor de auto. Jouw bezoek kan ook blijven overnachten op jouw kampeerplek. Dit dient ook gemeld te worden bij de lobby. Kosten hiervoor zijn € 4,- per persoon per nacht als logee tarief.
Waar kan ik mijn klacht indienen?
Waar kan ik mijn klacht indienen?
Dit kun je doen door een mail te sturen naar soal@marinaparken.nl.
Wat te doen bij calamiteiten?
Wat te doen bij calamiteiten?
Bij ernstige calamiteiten bel je 112 of gebruik je in uiterst dringende gevallen die niet kunnen wachten onze intercom bij de voordeur van de lobby.
Is er een AED op het park aanwezig?
Is er een AED op het park aanwezig?
Jazeker!